Projekty i programy
Nadrzędnym celem naszej pracy jest dbałość o wszechstronny rozwój osobowości dziecka i jego zainteresowań. Mamy świadomość, że każde dziecko jest niepowtarzalne i rozwija się we własnym tempie, dlatego zapewniamy odpowiednie warunki, które zaspokajają jego indywidualne potrzeby.
Istotną rolę w realizacji tych treści odgrywają:
- Programy wychowania przedszkolnego:
„Drużyna Marzeń. Program wychowania przedszkolnego” Jolanta Wasilewska.
Autorka Programu wychowania „Drużyna marzeń” dużą wagę przywiązuje do podstawowych potrzeb małych dzieci: potrzeby akceptacji, poczucia bezpieczeństwa, ruchu i zabawy. To nimi powinni się kierować nauczyciele przedszkoli i przedszkole jako placówka odpowiedzialna za zaspokajanie tych potrzeb swoich wychowanków. Program zawiera konkretne przykłady, jak radzić sobie z dziećmi sprawiającymi różne kłopoty wychowawcze, jak planować rytm dnia, jak ustalać wspólny kodeks grupy, w jaki sposób organizować uroczystości grupowe oraz jakie prace dzieci mogą wykonywać na rzecz grupy. Jest też kierunkowskazem dla każdego nauczyciela wychowania przedszkolnego; i źródłem inspiracji w zakresie realizowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia kompetencji kluczowych dzieci. „Drużyna marzeń” jest całościowym programem wychowania.
„Wokół przedszkola”, Małgorzata Kwaśniewska, Joanna Lendzion, Wiesława Żaba – Żabińska
Program oparty na warstwowej koncepcji wychowania. Wykazuje całkowitą zgodność proponowanych treści z zawartym w podstawie programowej wykazem kompetencji. Uwzględnienia 5 warstw rozwoju człowieka: biologiczną, psychologiczną, socjologiczną, kulturologiczną i duchową. Zawiera nowe arkusze obserwacji pedagogicznej dziecka w przedszkolu. Przedstawia przykładowe scenariusze zajęć dla dzieci wykorzystujące w sposób integralny treści programowe.
„Program wychowania przedszkolnego”, Wiesława Żaba – Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo
W pełni zgodny z zaleceniami Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego. Został opracowany pod kątem kształtowania kompetencji kluczowych – zarówno w warstwie metodycznej, jak i kartach pracy. Jest bogaty w treści, które w zintegrowany sposób pogłębiają wiedzę, rozszerzają umiejętności praktyczne i kształtują postawy, wspierając tym samym wszystkie obszary rozwoju dziecka.
- Projekty realizowane przez nauczycieli przedszkola w roku szkolnym 2024/2025
- „SENSORYCZNA TĘCZA”
Realizowany w grupie Tygryski, jest to Ogólnopolski Projekt Edukacyjny skierowany do dzieci w wieku 2-6 lat. Jego głównym celem jest wszechstronny rozwój dzieci poprzez wzbogacanie doznań zmysłowych i zabawy sensoryczne połączone z nauką kolorów.
- „DZIEL SIĘ UŚMIECHEM"
Ogólnopolski Program Edukacyjny realizowany w grupach: Misie i Pszczółki. Powstał we współpracy Polskiego Czerwonego Krzyża i firmy Mars Polska. Do programu włączyło się również Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. Celem projektu jest edukacja dzieci w wieku szkolnym w zakresie prawidłowej higieny jamy ustnej.
- „KODOWANIE NA DYWANIE”
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny autorstwa Anny Świć realizowany w grupie „Pszczólki”. Celem programu jest przede wszystkim świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów kodowania i robotyki do zajęć dydaktycznych na różnych etapach edukacji (edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna), nauka przez zabawę i doświadczanie (odejście od transmisyjnego przekazywania wiedzy i pracy statycznej przy stolikach) oraz zwrócenie uwagi na higienę cyfrową i bezpieczne korzystanie z sieci.
- „MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY”
Grupa Słoneczka realizuje międzynarodowy projekt edukacyjny „Mały Miś w świecie w wielkiej literatury”, którego głównym celem jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa. Realizacja, zaprojektowanych w jego ramach modułów, sprzyja kształceniu u dzieci kompetencji kluczowych tj. najważniejszych umiejętności, wiedzy i postaw.